Bir firmanın, kurumun, vakfın ya da kuruluşun hem şirket içi hem de şirket dışı imajını ve durumunu temsil eden kurumsal kimlik, bir nevi şirket kimliği demektir. Kurumsal kimliği şekillenmiş olan bir firmanın kimlik karmaşası yok edilmiş olur.
Kurumsal kimliğin varlığı özellikle şirket prestiji açısından oldukça önemlidir. Akılda kalıcı ve etkili olacak şekilde hazırlanmış olan bir kimlik, firmanızın konumunu müşterilerinizin gözünde oldukça güvenli bir hale getirecektir.
Kurumsal Kimlik Oluşturmanın Avantajları
Bir işletme için kurumsal kimlik oluşturmanın yarattığı avantajlı durumlar şunlardır:
- Kurumsal kimliği oluşturmak için emek harcayan bir işletme, başarılı olma konusunda müşterisine güven dolu mesajlar verir.
- İşletmenizin genel bütünlüğü ve kültürü hakkında bilgi verir.
- Tutarlı bir kimlik oluşturmak, işletmeyi daima hatırlanır kılar.
- Güçlü bir kurumsal kimliğe sahip olunması ile birlikte şirketinizin rekabet gücünü arttırabilirsiniz.
Kurumsal Kimlik Nasıl Kurulur?
Kurumsal kimliğinizi kurarken aşama aşama sonuca gitmeniz daha doğru olacaktır. Bu aşamalar sırasıyla şunlardır:
- Planlama: Yapılacak tüm işlerin değerlendirilmesi ve onaylanması.
- Zamanlama: oluşturulacak olan şeylerin zamanları belirlenir.
- Sunum: Uzmanların hazırladığı sunumlar firma yetkililerince değerlendirilip onaylanır.
- Düzeltme: Sunumlardan sonra ortaya çıkan değişiklikler ve ortaya çıkan farklı düşünceler değerlendirilir.
Son aşama olarak ise yapılan her şey onaylanır ve yayılması için çalışmalara başlanır. Bu noktada hitap edilecek olan kitle belirlenmeli ve ona göre bir çalışma yapılmalıdır.
Sonuç olarak kurumsal kimliğin önemi, bir firmanın ya da işletmenin her alanda kendini tanıtması ve temsil etmesine yardımcı olmasıdır. Hemen etki edecek olmasa bile doğru yapılan her çalışma, ilerleyen süreçlerde firmanın avantajına olmaktadır.